Bokrecension Arvid 6B

 

 

Sammanfattning:

 

Jag läste en bok som heter Dödligt vågspel som handlar om en tonårsagent som heter Alex Rider som faller ner från rymden. Han hamnar 15 km utanför Australiens östkust och han får bo med militären och sen vill underrättelsetjänsten använda honom mot en grupp som heter Snakeheads. Alex vill inte vara med efter att han fick veta att han skulle jobba med sin gudfar. Snakeheads smugglar människor så Alex måste klä ut sig till en pojke från Afghanistan. Medan han måste avslöja Snakeheads så stjäl en maffiagrupp en bomb som heter the Royal Blue.

 

 

Författarporträtt:

 

Författaren till den här boken heter Anthony Horowitz och han föddes 5 april år 1956 (59 år) i London. Han skriver böcker för barn och ungdomar men han är inte bara författare, han är också manusförfattare och han har skrivit Morden i Midsomer. När han var 8 år så skickades han till en internatskola.

 

Personbeskrivning:

 

Jag ska berätta om Alex Rider (huvudpersonen). Han är 163 cm lång och väger 54,5 kilo. Alex har mellanblond hårfärg. Han har tränat karate sedan han var sex år gammal och har nu svart bälte. Alex kan prata franska, spanska och lite tyska. Oftast så vill han säga nej om han blir erbjuden ett uppdrag.

 

Omdöme:

 

Jag tyckte att boken var lite långtråkig ibland men för det mesta var den jättespännande ” Sukit tänkte skjuta honom, mitt framför alla människor, som straff för vad han just gjort”. Jag ger den här boken 4/5 stjärnor.

Allmänt | |
Upp